
Mercedes-Benz SLR McLaren - samochód zaprojektowany wspólnie przez Mercedesa i McLarena. Obie firmy ściśle współpracują w Formule 1, McLaren jest także w 40% własnością firmy DaimlerChrysler. Pojazd jest następcą legendarnego Mercedesa 300SL, a jego produkcja odbywa się ręcznie w Centrum technologicznym McLarena w Woking w Wielkiej Brytanii.
] Samochód ten nie jest klasycznym przykładem auta supersportowego. Jest to kategoria GT, a nawet Super GT. Waży on 1,7t, jest w pełni wyposażony (skóry, GPS, telefon w podłokietniku) lecz nawet z wszystkimi udogodnieniami ma on bardzo dobry stosunek masy do mocy, ponieważ wynosi on ponad 368KM na tonę. Jest on konkurencją dla takich słynnych modeli jak :
Umieszczone wzdłużnie 5,5L V8 dzięki umieszczonej centralnie śrubowej sprężarce Rootsa i oddziałowi sportowo-tuningowemu Mercedesa - AMG, uzyskał 626KM przy obrotach rzędu 6500 obr/min i momencie obrotowym 780Nm zaczynając od 3250 obr/min. Dzięki supersportowej pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów AMG samochód przyspiesza od 0 do 100km/h w 3,8s. do 200km/h w 10,6s. a do 300km/h w 28,8s. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 336km/h. Samochód ten w 100% spełnia normy czystości spalin Euro, ale raczej nie głośności. Ma wyjątkowo krótkie rury wydechowe, co potęguje hałas, a ich ujście kończy się za przednimi kołami co nawiązuje stylistyką do protoplasty Mercedesa 300SLR. Ma to jedną wadę - po uchyleniu okna czuć zapach niespalonego paliwa. Wloty powietrza także także nawiązują do Mercedesa 300 SLR, ponieważ znajdują się z boku.

Nadwozie jest wykonane z włókna węglowego które jest zarówno lekkie jak i wytrzymałe. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. Samochód bardzo dobrze zachowuje się w tunelu aerodynamicznym, powietrze opływa go gładko i płynnie. SLR, jak przystało na każde sportowe auto, posiada spojler, który jest skryty, lecz przy prędkości 95km/h delikatnie się podnosi zwiększając przyczepność i stabilność auta. Przy gwałtownym hamowaniu spojler staje się hamulcem aerodynamicznym, gdyż staje na sztorc pomagając w hamowaniu. Posiada także charakterystyczny dla tego modelu "dziób" który zdobi znaczek Mercedesa. Na masce znajdują się wloty powietrza a tuż nad skrzelami znajduje się logo McLarena. Tył za to zdobi okazale prezentujący się napis SLR oraz wcześniej wspomniany dyskretny spojler. Drzwi także nawiązują do 300SLR, ponieważ otwierają się do góry i przy pełnym otwarciu ich kąt do podłoża wynosi 45 stopni.
 |